FETTISdagen

Mamma klippte Boris i lördags, men hon var visst inte så noggrann för hundstackarn fick två kala fläckar på huvudet. Det är tur det inte är så kallt ute... Men snart är det dags för utställning, så jag undrar hur det ska gå. Mamma får kanske fylla i fläckarna med kajal eller liknande.

Fast på denna bild ser man ju för det första inte att det är en hund. Och då man får reda på att det är en hund så är det svårt att lista ut vilken kroppsdel det är. Han ska tydligen ha en liknande fläck på andra sidan huvudet också.

Men till något helt annat, idag är det ju ätasemladagen! Fast det ska inte jag göra. Jag har redan ätit en semla som mormor gjort och det för räcka. Äter vanligtvis bara en semla per år. Ifjol blev det dock ingen alls.

Jag hade helt glömt bort att det var denna fettis-dag då man får svulla i fläsk och grädde utan dåligt samvete. Så jag började dagen helt ovetandes med smoothie/milkshake (banan, hallon, äpple, päron, kiwi, färsk spenat och mjölk), två rostade surdegsbröd med med rökt kyckling och ett glas vatten. Till lunch/middag hade jag tänkt mig gröt och till middag/kvällsmål en matlåda från frysen.

Hm. Nu kanske jag hugger in på fikat jag har i frysen istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }