Förbryllande

Alltså, idag fick vi tillbaka resultatet från kemitentorna och jag förstår liksom inte. Hur kan detta ha hänt?

Det var alltså en tenta på biokemi och en på organisk kemi. Den organiska kemin satt jag och pluggade väldigt ambitiöst för att vara jag. Det var första gången jag hann gå igenom alla gamla tentor och dessa tentor gick väldigt bra. Biokemin hamnade lite i skym undan och där räknade jag med omtenta eller ofantligt mycket tur. Jag började plugga inför tentan dagen innan tentan och allt jag läste bara rann av mig. Ingenting fastnade där det skulle uppe i hjärnan.

Sen då på stora dagen då det var dags för tenta var organtentan jättesvår och biotentan lätt. Det var ju bara det att jag inte pluggat på biotentan och inte kunde de där lätta frågorna. Däremot trodde jag ändå att jag skulle lyckas skrapa ihop till G på organtentan.

Nu har vi ju som sagt fått resultatet och jag klarade biotentan med inte organtentan. Helt sjukt. Det lönar sig alltså inte att plugga för mig.

Första gången jag verkligen jobbat hårt inför en tenta och så klarar jag den inte. Vad tusan! Det var ju dock cirka 3/4 av klassen som kuggade så den måste ju ha varit himla svår. Men ändå. Hur i alla världen kunde jag få G på biotentan då?


Det är så knasigt så jag vet inte vad jag ska tro. Men är ändå glad för att jag klarade den ena.


I och för sig har bara fått ut våra koder och betyg, alltså inga namn och inga poäng. Jag är inte helt 100 procent säker på vad min kod var... Men ändå ganska säker. Det jag menar är alltså att jag kanske kollar på någon annans resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }