Grötfrukost är det enda riktiga

Sedan jag började plugga här i Umeå har jag blivit en grötälskare utan dess like. Det har gått så långt att jag på kvällen då jag ska sova riktigt längtar till gröten morgonen därpå. För någon vecka sedan åt jag till och med gröt till middag flera gånger under veckan.

Men jag vet en person som är mer grötgalen än vad jag är och det är min bror. Han äter gröt till frukost 365 dagar om året. På julafton och möjligvis juldagen (om det finns rester) är det risgrynsgröt som äts och alla övriga dagar är det havregrynsgröt som gäller.


Den här bilden tog min bror under jullovet då vi var hemma båda två. Det är så mycket gröt i tallriken att det näst intill inte ryms någon mjölk- och gräddblandning. Ja, han blandar faktiskt mjölk med vispgrädde. Sen så ville han visst visa att han är en intelligent vattuman också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }