Överkonsumtion av mjölk

Ikväll skämde jag bort mig med varm choklad med grädde på. Är inte så förtjust i det egentligen men jag hade en mjölk som var bäst före idag, och eftersom jag inte gillar att slänga mat eller för den delen dricka mjölk som smakar lite mystiskt, kände jag att jag var tvungen dricka upp den. Hade dessutom ett öppnat paket mellangrädde som blev över från bakningen i lördags.

Jag är inte van att dricka så mycket mjölk och idag har det blivit sjukt stora mängder för att vara jag. Först milkshake, sedan massor mer än vanligt till gröten och så denna choklad. Sen så blev det lite för mycket grädde så jag började känna ett svagt illamående. Men det är tur jag har en mage av stål som klarar det mesta. Jag försöker verkligen allt för att slippa slänga något!

Samtidigt som chokladdrickandet kikade jag på Mot alla odds på ettan och då kände jag mig genast lite friskare. Förstår inte hur de orkar gå så där långt i det där klimatet. Eftersom jag hållt till på dessa breddgrader själv så vet jag också hur förbaskat varmt det är mitt på dagen. Helt sjukt! Och jag som klagade på en 30-minuterspromenad då jag var i Malawi, utan funktionshinder dessutom. Skämmes!

Ekologisk mellanmjölk, ekologiskt och rättvisemärkt kakao och socker. Vispad mellangrädde med ekologiskt vaniljpulver.


Ett tag tvivlade jag på att mjölken skulle ta slut. Jag kämpade verkligen då jag åt gröten och försökte att fylla på med mer mjölk hela tiden. Kände mig lite som Pojken med guldbyxorna, fast Flickan med mjölkpaketet - dricker och dricker, men det tar aldrig slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }