Jag ska bli vältränad

Idag var jag på ett pass som heter Fysträning. Det är 1 timma och 20 minuter långt och består av uppvärming, styrka i form av cirkelträning, kondition i form av cirkelträning och så lite lite avslappning och sånt.

Det är väldigt bra träning, men inte kul någonstans. Efter passet försökte jag verkligen komma på någon övning eller någon del som hade varit rolig, men icket. Det är allt annat än roligt.

Meeen, bra träning som sagt. Man får tänka på att man blir bättre tränad, starkare, bättre kondition och att man bränner kalorier. Det var i alla fall det som fick mig att hålla ut hela passet. Ja, och sen känns det ju himla bra efteråt.


Jag tror det är bra om man har ett mål. Jag skulle inte kunna träna bara för att träna, bara för att det är kul. Det är inte alltid roligt, men det är himla bra för både kropp och själ.

Kommentarer
Postat av: Micke

Muskel-Moa! Fortsätter du att träna såhär mycket och hårt går du ju om mig snart + att när du börjar med kampsport och har klara, tydliga mål ( spöa mig) så känner jag mig inte så säker längre :P.

Måste börja träna kondition så jag kanske kan springa ifrån dig ;)

2012-01-23 @ 21:43:51
Postat av: Moa

Nä, fortsätt du att äta kexchoklad och pizza.. Då kanske jag får mig en lättare match tänkte jag!

2012-01-23 @ 22:49:24
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }