Krämigt

Ikväll har det blivit krämkokning igen. En med rabarber, äpplen, kanel och vaniljpulver och en annan med rabarber, äpplen och plommon. 
 
Måste hem till mamma någon dag och knycka till mig ännu mer rabarber. Då jag blir stor på riktigt vill jag ha ett hus med ett fint växthus på gården. I växthuset vill jag bland annat ha tomater och kryddor. Sedan vill jag också ha svarta vinbär, hallon, jordgubbar, potatis, rabarber, sallad och morötter med det klarar sig nog bra utanför växthuset. 
 
En annan grej jag också vill ha nära huset är Coop och ett gym. På gymmet ska det hemskt gärna finnas bra pass att gå på som till exempel CXWORX, bodybalance och cardiotraining. IKSU skulle alltså vara att föredra. 
 
 
Men tillbaka till krämerna. Jag tyckte de var väldigt goda då jag provsmakade medan Mickes mungipor ryckte okontrollerat och muttrade ogillande. Imorgon ska jag försöka få i honom krämen i små klickar i hans morgonfil eller med en stor kick kvarg till. Själv kommer jag inte heller äta krämen som man brukar utan jag kommer ha den som topping på gröten i sällskap till keson. 
 
 
 Och självklart kunde jag inte slita mig från boken. Är nu inne på Revolt som är sista boken i triologin om Hungerspelen. Ibland har jag svårt att ta mig till jobb och träning eftersom jag bara vill läsa liiite till...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }