Vinkvink med olika betydelser

 Jag har varit lite frånvarande sista tiden. Men hej, här är jag! 
 
gif

Kom liksom av mig då jag var i stugan hela midsommarhelgen och min kära mac var helt internetlös. Sen så jobbar jag i stort sett hela dagarna på COOP och eftersom jag inte sitter i kassan hela dagarna denna sommar utsätts jag inte för lika roliga händelser som tidigare år.
 
Igår fick jag dock knasigaste frågan... Eftersom hela butiken är ombyggd frågar kunderna väldigt ofta då de inte hittar sina varor. Denna sommar jobbar jag ganska mycket ute i butiken och får därför väldigt många frågor. Bara igår fick jag vägleda till träoljan, solrosfröna, bakplåtspapper, plastpåsar, katrinplommon, kondenserad mjölk, pasta, myggmedel, rödbetor, marsansås, pesto, maränger, blandsaft, tre gånger till mango chutneyburkarna och till MJÖLKEN! Jaa, helt sjukt! Jag stod och packade upp nudlar, typ längst bort från mejeriet, då det kommer en äldre gubbe och frågar vart mjölken finns. Det var nog första och sista gången jag fick den frågan. Men jag tror gubben såg väldigt dåligt och då är det ju inte så lätt att hitta. 
 
 
Då jag gjorde vinkbilden här uppe, bara för att visa att jag lever, hade jag jätteproblem med att komma på hur jag skulle vinka. Vinket som jag gör på första bilden har jag nästan alltid gjord. MEN, det ändrades då jag var i Malawi. För det är nämligen ett komhit-vink, så jag var tvungen lära om mig helt. 
 
maker
Gjorde alltså som på denna bild i cirka 7 månader och det sitter fortfarande kvar. Fast jag gick runt så utan det där nicket och den galna blicken. Så nu blir det alltid så att jag måste tänka efter hur det är jag vinkar då jag ska vinka.
 
Bara så att ni tänker på det om ni åker utanför Sveriges gränser... Alltså att det som vi gör helt naturligt i Sverige kanske uppfattas på ett helt annat sätt någon annanstans i vår värld. 
 
Och på tal om vinkar föresten, tyckte det var så sjukt konstigt att inte Winky fick vara med i Harry Potter-filmerna
 

Kommentarer
Postat av: Suss

Haha just ja, hade för ett ögonblick förträngt den malawiska komhit-vinken ;) Tack för påminnelsen! :D Ser att du jobbar och sliter på coop iår igen ;)

2012-06-28 @ 17:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }