Då man ändå har börjat fläska kan man ju lika gärna fortsätta

Idag hade vi labb med vårt blod i skolan. Vi kollade blodgrupp, hemoglobin, kolesterol och lite sådant. Väldigt intressant. Så det blev att ta blodprov på morgonen och självklart skulle mina vener jävlas och slinka undan. Tre stick tog det tills blodet kom ur mig. Vi skulle även ha fastat sedan igår kväll, så vi hade med oss frukosten till skolan. Ingen gröt på morgonen alltså... Men det blev bra frukost ändå, två kokta ägg och så en blaning av keso, kvarg och hallon. Och sen ett äpple på det.

Det började som en väldigt bra matdag, men sen kom jag hem och det gick utför. Började med en tupplur på 40 minuter då jag både hann dregla ner kudden och dra ut min mascara. Ja, och sen hoppade tre blåbärsmuffins in i munnen på mig.

Varför ska det alltid bli över söndagsfika varje vecka?


Och sen tänkte jag även visa min middag. Middagen efter fikat. En wok från i fredags.

Det ser ut som bara broccoli, men det är även kyckling, fänkål, lök, champinjoner, paprika, chili, ingefära, vitlök, soja, fullkornsris och kanske något mer.


Men alltså fullkornsris, det är tusan inte gott. I alla fall inte ICA:s så det ska jag aldrig mer köpa. Får väl hålla mig till bulgur och quinoa om jag inte hittar mig något bättre ris.

Och nu känner jag så här. Då jag ändå förstört dagen med muffins så kan jag ju lika gärna äta upp glassen som mamma fyllde frysen med.

Så nu blev det glass också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }