Fruktsallad + gurka och mjölk

Jag vet inte om jag är bra eller dålig på att handla frukt. När jag kommer fram till fruktavdelningen i affären tror jag mitt undermedvetna får för sig att jag har en stor fruktälskande familj att göda där hemma. Just nu ser min fruktskål ut så här.

Överfull med andra ord. Apelsinerna ryms inte ens. Och ändå har jag inga bananer. Åt upp de tre bananerna jag hade tidigare idag.

Dessutom åt jag ju hur mycket fruktsallad som helst igår. Ja, idag känner jag mig som Pojken med guldbyxorna, men Flickan med fruktskålen.

Bananer, apelsin, äpplen, päron, hallon och så en bandning av keso, turkisk youghurt och vaniljpulver.


Och på tal om fruktsallad. Då jag bodde i Malawi var det en period det fanns hur mycket god frukt som helst. Jag gjorde då ganska ofta fruksallad av mango, papaya, ananas, banan och passionsfrukt. Så himmelst gott var det! Och en kväll då vi åt fruktsallad till efterrätt så var en vän till familjen hos oss och han åt han också. Nu är det så att jag är vän med honom på facebook och för ett tag sedan postade han en bild på en fruktsallad han åt en kväll.

För det första hoppas jag att han inte blir ledsen för att jag knyckte bilden, för det andra säger jag bara HAHAHAAAA!


Gurka? Och är det mjölk han äter till? Ser inte det minsta gott ut. Men de flesta malawier jag träffade och pratade gurka med (nu var det ju inte så många jag hade gurksamtal med, men ändå) tyckte att gurka var en frukt.

Jag blir inte särskilt sugen i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }