Me like Sweden a lot



Egentligen var det mest stenhus från länge sedan och glashus från inte så länge sedan att se i Bryssel. I huset på bilden längst till vänster i mitten, där bor min bror. Det ser ungefär ut som ett spökhus och sen så bor han nere i källaren dessutom.

Fick såklart in några matbilder också. Lite thaikyckling och grekfalafel. Monumentet bakom mitt huvud är en triumfbåge, de finns visst lite varstans... Och den maffiga glasbyggnaden är europaparlamentet.

Förutom att det finns stenbyggnationer överallt finns det några till tydliga skillnader mot Sverige:
- det finns knappt någon skog
- fler rökare
- knappt handikappanpassat över huvud taget
- det mesta känns "lite efter" (som till exempel tunnelbanan och att det inte går att betala med kort överallt)
- de flesta husen sitter ihop

Jag har alltså fortfarande inte varit i något land som jag tycker är bättre än Sverige.
England
Island
Kanada
USA
Ukraina
Nya Zeeland
Malawi
Zambia
Tanzania
Belgien

Norge, Finland och Danmark kan jag inte riktigt uttala mig om än. De är så lika Sverige så det är svårt att jämföra.

Nästa land att jämföra kanske blir Australien, eller varför inte Japan eller Vietnam? Men först ska jag försöka ta mig tillbaka till Malawi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }