Veganmiddag

Hade planerat träning, matlagning och pluggning på min lediga fredag. Jag fick allt gjort förutom att plugga... Inte så ovanligt men jag har varit så sjukt himla seg idag. Tog mig inte upp ur sängen förrän 1,5 timma efter att klockan ringt.

Träningen gick väl okej. Det är bara det att jag måste anpassa den så mycket eftersom jag har haft problem med en ryggmuskel sen i påskas och i förrgår hände det något med min axel. Irriterande till tusen. Jag vill ju kunna köra allt!

Vid 12 var jag i alla fall hemma efter en kortis i skolan, så då blev det lunch och en tupplur. Det var bara det att den där tuppluren blev lite väl lång.. Jag tog mig inte upp ur sängen förrän bästa grannen knackade på dörren drygt kl 17. Låg alltså i sängen i ungefär FYRA timmar! Sov inte hela tiden, men ändå... Jag bara låg där helt slut och orkade verkligen inte pallra mig upp tidigare. Galet. Börjar fundera på om jag håller på att bli sjuk eller så är det bara den nya "huvudvärksmedicinen" som gör mig trött.

Sängen är min bästa vän
 

Middagen blev lins- och morotsbiffar med svart ris. Biffarna är väldigt lätta att göra och de är hur billiga som helst. Riset däremot är väl lite dyrare.

target="_blank">Aftonbladet
skriver så här om riset: "Endast en sked av "det förbjudna riset" är tillräckligt för att få en riktig hälsoboost – den innehåller mer hälsofrämjande antioxidanter än en sked med blåbär. Och dessutom mindre socker och mer fibrer och vitaminer"

 
 
Koka ekologiska röda linser. Blanda sedan linser, rivna ekologiska morötter, hackad lök och kryddor till en
smet och gör till biffar. Stek i ekologisk olivolja och sen är det klart!
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }