Cykelhjälm istället för bromsar

Tillbaka i Umeå och klarade mig hem helskinnad! Men det var med nöd och näppe... Huj huj. Cyklade från tågstationen och min ena handbroms är trasig sedan tidigare, vajern har nämligen gått av. Den andra bromsen har fungerat, men inte så bra. Det har inte gått att stanna cykeln, bara sakta ner farten en aning. Nu var det bara det att bromsen hade frysit inte inte fungerade alls. Suck.

Två obrukbara handbromsar alltså. Och nä, jag har ingen fotbroms. Tur att det är mestadels uppför hem till mig och det kändes lite säkrare med min nya cykelhjälm på huvudet. 

Cykelhjälmen tryckte dock ner mitt pannband hela tiden... Ingen syn och inga bromsar. Bra kombo. 
 
Blir nog till att gå till skolan imorgon... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }