Svenske Zlatan

Undrar vad SD:arna (drar alla över en kam) tänker när de sitter och ser svenska landslagsherrarna spela fotboll? Sverige spelade mot England ikväll och Zlatan gjorde FYRA mål och de vann matchen. 
 
Hur svensk är Zlatan? Om inte Soran Ismail är svensk så är väl inte heller Zlatan svensk? Nä, ut med honom... 
 
 
Nä, ska sluta tänka på det där. Blir bara så irriterad.
 
Men inte riktigt än... Jag kan ju ändå förstå att folk tycker Sverige har en dålig invandringspolitik och röstar på SD för den sakens skull. Invandringspolitiken kanske inte heller är den bästa (ej insatt i saken) men det finns det väl andra partier som också vill ändra den? Känns som om SD blir ett missnöjesparti... 
 
Ja, i alla fall. Jag ska bli mer insatt i politik så jag kan börja diskutera saker och ting. Och istället för att oj:a mig över alla rasister, rasistiska uttalanden och idioter ska jag istället försöka sprida budskapet att mångfald är bra. Till allt och alla. Gör det ni med! Det behövs i detta trångsynta samhälle. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller helt med dig! tycker det är skrämmande att SD har fått så mycket röster bara för att många är missnöjda med hur invandringspolitiken är i Sverige. Dock kan jag inte förstå hur man kan missunna att någon ex: flyktingar kommer in till Sverige som kommer hit på grund av, krig, politiska flyktingar och så vidare. Sverige är inget som vi äger, det är ett land som är till för ALLA. Hoppas bara att folk kan förstå att om man röstar på SD så får det stora konsekvenser för vår politik.

Svar: Blir så glad att jag har så kloka läsare!
Moa

2012-11-15 @ 11:27:17
Postat av: Mamma

Vad jag är lycklig över mina kloka barn! Behandla andra som du själv vill bli behandlad!

Svar: :)
Moa

2012-11-15 @ 14:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }