Eko eko ekologiskt

Idag hittade jag ekologiska päron på Ica. Bra pris var det också, 19.90 kr/kg!
Hann dock stampa på äggkartongen innan fotograferingen. Trampar alltid på de tomma äggkartongerna eftersom de tar så mycket mindre plats i återvinningslådan då. 
 
 
Var speciellt ute efter ägg idag. Efter att ha sett Plus igår ville jag promt ha ekologiska ägg. Köper i och för sig ekologiska ägg ganska ofta men brukar variera mig med lokalproducerade och ibland händer det att det slinker det ner något annat paket som är på extrapris för tillfället. 
 
Men från och med nu är det bara ekologiska ägg som gäller. Och vilken tur jag hade då som hittade KRAV-märkta ägg som dessutom var lokalproducerade. Kommer sitta fint i magen och kännas bra i hjärtat. 
 
Tänkte sedan göra en smoothie av bland annat päronen med de var så himla hårda. Använde mig istället av bananer, äpple, satsumas, hallon, ingefärapulver, tahini och kvarg. Blir en bra grund till pizzan jag och en vän ska slänga ihop ikväll. 
 
Smoothie girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }