Pengar på vift

Gick förbi Ica idag eftersom jag behövde påfyllning av mjök och keso. Köpte även lite bakingredienser eftersom det är jag som har korridorsfikat på söndag. I alla fall så är jag så sjukt glad att jag hade med mig plånboken. Hade Icakortet i fickan och plånboken följde bara med av en slump i ryggan (tar alltid en ryggsäck då jag handlar, blir så mycket lättare att bära).
 
Ja, det som var så himla bra av att plånkan följde med var att det stod en tant med en Världens Barn-bössa. Tömde plånboken på mynt och gav en 50-lapp. Pratade även en stund med bösstanten. Hon hade varit i Tanzania i bland annat Arusha där jag också varit en snabbis. Jag fick till och med damma av mina swahilikunskaper och glänsa med Asante sana (=tack så mycket). 
 
Trevlig tant det där. 
Kul att det är någon som ställer upp och gör något. 
 
Har skänkt en 50-lapp till nu ikväll via sms. Gör det du med! Eller skänk bort ännu mer! 
Do it. 
Do it or die. 
 
Här finns mer info. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }