SVT-tipsarn'

Eftersom jag inte äger någon teve kikar jag rätt så mycket på PLAY-kanalerna. Oftast bara SVT, för där finns det bästa. 
 
Mitt hetaste tips just nu är Två på resa med Kodjo Akolor och Gina Dirawi då de besöker Ghana
 
Jag gillar ju i stort sett allt som har med Afrika och göra men det här avsnittet tror jag är kul för alla att titta på även om man inte är lika Afrika-kär som jag. Roligt att de spelade The Very Best - Warm heart of Africa någonstans i de första fem minutrarna i programmet. Låten handlar nämligen om mitt älskade Malawi. För er som inte visste så kallas Malawi för the warm heart of Africa
 
Tips nummer två är Mitt i naturen då de är i Uganda. Afrika igen, surprise! 
 
Det är ett häftigt program med häftiga djur. Men det jag gillar allra mest är konversationerna med ugandier. De pratar så härligt och påminner mig om Malawier. I första programmet har programledaren en jättetrevlig chaufför som berättar om gratissaker man får då man kommer till Africa. 
 
Chauffören: "You know, when you come to Africa, let's say you get some free things. The first thing is African massage. (De åker på en väldigt guppig väg) You see, this is for free. You don't need to pay for it. Secondly you get African powder.
Programledaren: African powder? Is it the dust?
Chauffören: (nickar) The dust which is coming...
 
Fast alla programmen har ju varit bra. Bilden är från det senaste. Klicka för övrigt på bilderna för att komma direkt till programmen. 
 
 
Tips tre och fyra är Korrespondenterna och Gomorron Sverige. Gomorron Sverige ska man dock se live till exempel vid frukosten. Själv brukar jag tycka det är perfekt att placera datorn på toalettstolen medan jag borstar tänderna och gör mig klar på morgonen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }