Grannfejden

Jag har haft en sån sjukt rolig kväll. Har skrattat så jag börjat gråta och nästan kissat på mig. Vi var några klasskompisar som hade surströmmingsmiddag på en balkong och herregud... Synd att det bara blev mobilbilder. 
 
Min vän som bor i lägenheten vi höll till i (eller på balkongen) fick i uppdrag att öppna surströmmningsburkarna. Han tog en hink med vatten och öppnade burken under vattnet så att det inte skulla spruta spad och bli mindre lukt. Det var bara det att hinken svämmade över och vattnet rann ut... Och det som inte fick hända hände, det rann ner på balkongen under. 
 
 
 
Det roliga var egentligen det att min vän vädrade sina illaluktande skosulor förra veckan och ena sulan blåste ner på balkongen under. Så nu har han verkligen terrat grannarna med illaluktande ting. 
 
Och än är det inte slut. Han spillde surströmmingsspad på byxorna också... Och då vi hade ätit klart stoppade vi resterna i en kompostpåse och lämnade den ute på balkongen och själva gick vi in. Satt inne i några timmar innan vi skulle hem och då tänkte vår vän följa med ner till sophuset och slänga surströmmingsresterna. Det var bara det att botten på kompostpåsen gick sönder och allt hamnade på balkonggolvet. Alltså jag skrattade så jag stod dubbelvikt och var tvungen göra ett besök på toaletten. Då jag lugnat mig hjälpte jag såklart till att städa upp. 
 
På hemvägen ringde jag en icke-surströmmingsätande klasskompis och berättade men hon hade lite svårt att förstå genom mina skrattsalvor. Åh herregud...
 
Sura fiskar och gul potatis. Mums! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }