Matvanor

Skype med Micke: 
Moa: Vi var ju till ICA MAXI idag och jag handlade helt vegetariskt. Köpte nästan bara frukt och grönsaker som lök, vitlök, svenska äpplen, rotselleri, purjolök, rödbetor, torra bönor och sånt. Det blev nästan helt veganskt till och med. Det vara bara kvargen och halloumin som inte var det...
Micke: Sluta, jag vill inte höra! 
 
Någon är visst rädd att jag ska bli vegetarian. För tillfället kallar jag mig själv för deltidsvegetarian om någon frågar. 
 
 
Då jag var på COOP Forum (COOP är mycket bättre på miljömärkning tycker jag) med mamma och pappa i fredags:
Mamma: Men köttfärs, det behöver du kanske.
Moa: Nej, jag äter inte det... 
Mamma: (då vi går förbi fisken) Lax då?
Moa: Nej, jag kan inte äta det... 
 
 
Kyckling äter jag dock fortfarande. Men mamma fick välja vilken sort och nu vågar jag inte ens läsa på förpackningen för jag misstänker att den är dansk. Äter också KRAV-märkt fisk, denna gång blev det kolja. 
 
Varför finns det inte KRAV-märkt kyckling? Eller finns det och har inte jag upptäckt det?
 

Kommentarer
Postat av: En liten bloggläsare

Hej Moa! Skulle jag kunna få din mailadress? Så kan jag förklara vad jag är för creepy människa sen & varför jag söker kontakt med dig :P

Svar: Hallå! Kommentera här och lämna din mailadress så mailar jag dig :) (ingen annan än jag kommer se din adress)
Moa

2012-09-05 @ 22:19:43
Postat av: [email protected]

du hade ju visst svarat! nu var det jag som var seeeg! då mailar jag dig snarast möjligast :)

2012-09-09 @ 19:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }