Bilvana

Hemma i Umeå möter jag näst intill alltid någon på gång- och cykelbanorna och det brukar inte vara någon enstaka utan massor med folk är ute och spatserar. Folk är ute och rastar hundar, använder ben och cykel som färdmedel och vissa är ute och joggar. Nu när jag är hem-hemma är det tomt på folk. Bara bilar som kör förbi... Om det är en dag med mycket folk kan man möta en och annan hundägare. 
 
I Umeå är det ju i och för sig bara studenter jag möter så det kanske inte är så konstigt att de går och cyklar vart de än ska. Sen så bor det ju även fler människor där. Men ändå, att människor här hem-hemma verkar ta bilen vart de än ska. Så tragiskt.

 
Boris och jag ensamma längs gångbanan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }