Gymnastik i mitt hjärta

Idag är mitt självförtroende och ego större än vanligt. I skolan hade vi som uppgift att prata om vad vi ville i 3-4 minuter och framföra det för en del av klassen. Efter varje framförande så gav läraren konstruktiv kritik på en gång och tipsade om saker man skulle tänka på till nästa gång. 

Jag valde att prata om gymnastik och varför jag tycker det är den bästa och roligaste sporten. Det var hur kul som helst och läraren kunde inte säga en enda sak som jag hade kunnat göra bättre. Han sa att jag var född att stå där framme och att det syntes att jag tyckte det var kul. Kung! 

Eller det enda var väl att jag snackade i fem minuter istället för fyra, så det måste jag tänka på till nästa gång. På fredag ska vi nämligen ha ett examinierande föredag på fyra minuter där vi ska påverka åhörarna till något. Jag ska försöka påverka till att åka utomlands och jobba som volontär. Det ska bli jätteroligt, det är bara den där tidsbegränsningen som känns jobbig. Jag hade gärna pratat i 30-40 minuter om det. 

Fick värsta kicken efter alla positiva kommentarer om mitt lilla gymnastikföredrag
 
 
Min öppning och mitt avslut:
 
"Nu när vi hört om så många sporter så jag ska berätta om varför gymnastik är den bästa" (jag gick upp sist och andra hade berättat om orientering, fotboll och simning)
 
"Som ni märker är gymnastik en väldigt allsidig idrott. Då man lägger av med idrotten har man sedan lätt med i stort sett vilken annan idrott som helst medan alla andra har svårt för gymnastik"
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }