13 månader och nyårsdiktatorn

Idag under föreläsningen pekade min kompis på dagens datum som hon hade skrivit i blocket. 13/13-13. Shiit, vad coolt tänkte jag. Att jag inte hade reagerat över det tidigare. Jag brukar alltid ha koll på om det är datum eller klockslag som ser bra ut i siffror.



Men efter halva lektionen kom min klasskompis på att det bara finns 12 måndader. HAHAHAAA! Att inte ens jag reagerade på det på en gång.... Herregud.


Klasskompisen på andra sidan började klottra i mitt block och påstå att jag är en diktator. 
 


Anledningen till det är att jag gjort en evenemang på fb för Nyårsafton där jag kanske är lite drivande i hur det ska vara och vad vi ska äta...




Sedan kom jag även med förslag på vad vi skulle äta. Bland annat en chokladmoussetårta + vaniljpannacotta till efterrätt. Det kan väl aldrig bli för mycket av det goda?
 
Och så har jag ju löst det där med att vi skulle träffas så himla tidigt genom att skriva så här i evenemanget:
 
"Kan tänka mig att börja kl 14 ändå... Haha! Men bara om vi gör något annat, som att grilla korv och pinnbröd vid Nydala eller åka pulka. Så att man sedan kan gå hem en stund innan vi möts upp igen :)"

 
Känner liksom att jag behöver en liten paus. Kan ju inte vara trevlig och social en hel dag med mina vänner...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }