What a wonderful world

Då jag strosade runt i Göteborg i fredags blev jag stoppad av en tjej. Hon ville att jag skulle bli månadsgivare i någon sorts FN-organisation som hjälper till i flyktingläger. Det finns så sjukt många flyktingar att det inte är klokt. Jag gick dock inte med på att bli månadsgivare eftersom jag lägger mina resurser till mina Malawibarn. Förklarade det för henne och det slutade med att vi pratade om att åka som volontär och jag gav henne några tips.
 
Innan jag strosade vidare berömde jag henne för det arbete och all den tid och energi hon lägger ner på en sådan viktig och bra sak. Då svarade hon: "Ja, vad gör man inte för att hjälpa andra människor?"
 
 
Ja, tänk om alla var som den tjejen. Vilken fin värld vi skulle ha.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }