Korrelivet

Igår på korridorsfikat/mötet tog vi bland annat upp det här med disken, att om man inte hinner diska på en gång så tar man exempelvis sin smutsiga tallrik på rummet. 
 
Men vad ser jag då på morgonen då jag gör gröten, jo, en odiskad kastrull full med vatten. Suck. Eller egentligen är det okej om någon har kokat något på morgonen, fyllt kastrullen med vatten för att den ska vara lättare att diska om en stund. Men då kastrullen står kvar då jag kommer hem från skolan och träningen... Ååh. 

Jaja, ikväll var i alla fall köket i stort sett kliniskt rent. Tror inte det finns ett renare korridorskök i Umeå än vårt just nu. Sjukt bra. 


Under korridorsmötet så börjar mina trevliga grannar att prata om den äckliga spyan på första trappsteget i trapphuset. "Vaaa? Vilken spya?", undrade jag. Då har det tydligen legat en spya där sedan i torsdags. "Haha, du har säkert gått i den för den ligger ju på första trappsteget", var det någon som sa. 
 
Var tvungen kolla under mina skor och såg i alla fall inga tecken på spyspår där. Förstår inte hur jag har kunnat missa den... Idag såg jag i alla fall spyan väldigt tydligt och några av mina grannar har till och använt seghissen bara för att slippa gå förbi. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }