What's inside matters!

Här är några hudprodukter jag använder som jag tror är lite bättre många andra. Bättre i den synpunkt att de inte innehåller parabener och annat. 


Estelle & Thild tycker jag är hur bra som helst. De är mot djurtester, använder återvinningsbara förpackningar och använder sig inte av parabener, mineraloljor, sodium laurel/laureth sulfate (SLS), urea, diethanolamine (DEA), triethanolamine (TEA), syntetiska emulgeringsmedel (polyethylene glycol, PEG). Deras produkter är dessutom ekocertifierade. 
 
I Estelle & Thild-serien använder jag en dagkräm som jag tycker är skitbra. I början tog jag alltid mer än vad jag behöver för den är mycket drygare än den jag hade innan. Den känns väldigt bra på huden. Jag använder också deras rengöringsgel som också är superduperbra och sminket bara rinner av. 

I båda produkterna är ungefär 99.5 % av ingredienserna naturliga. Alltså typ mandelolja, aloevera, solrosolja etc. Det är coolt! 



I Lumene-serien använder jag också en dagkräm och en rengöringsemulsion. Dagkrämen känns inte lika lätt som den från Estelle & Thild och därför använder jag den som nattkräm istället. Rengöringen är jag inte jättenöjd med, eller ja den rengör säkert huden bra men den tar inte bort mascaran särskilt väl. Nu är den ju ingen sminkborttagare men det hade ju varit skönt om det liksom bara följde med i farten. 
 
Dagkrämen består av 85 % naturliga ingredienser och rengöringen av 80 %. Båda produkterna är fria från färgämnen, etylalkohol, parfym, parabener, parafinolja eller silikoner. 
 
Doves deodorant har jag knappt hunnit testa, men det verkade vara det bästa alternativet de hade på ICA. Enligt förpackningen är den fri från parfym, parabener, färgämnen och alkohol. 
 
Estelle & Thild- och Lumeneprodukterna är köpta på ett Apotek. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }