Måndagen som försvann

Klockan 17.45 kastade jag mig på cykeln och började trampa iväg till gympaträningen där jag hade planerat att hjälpa till som tränare idag. Då jag cyklat några hundra meter börjar jag förvirrat tänka:
Mäh, det är ju måndag idag. Det är ju ingen träning på måndagar. Vilken tur att jag kom på det nu och inte cyklade hela vägen. Eller? Är det måndag idag? Jo, det är det för igår kom jag ju hem från Stockholm och då var det söndag. Vad skönt, vad mycket tid jag fick nu helt plötsligt ikväll! Men, hur kunde jag tro att det var tisdag? Vilken dag är det egentligen? 
 
Var tvungen stanna och ta upp mobilen ur jackfickan och på den stod det att det var tisdag. Först trodde jag inte det var sant eftersom jag var säker på att jag kom hem från Stockholm igår och att det då var söndag. Men eftersom mobilen sa att det var tisdag var jag tvungen lita på den. Började anstränga mig för att komma ihåg gårdagen och vad jag gjorde då. Till slut klarnade det sakta men säkert att jag var i skolan i stort sett hela dagen och jag minns att det hade varit en måndag.
 
Så då kunde jag cykla vidare.
 
Alltså? Herregud... En hel dag bara föll bort
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }