Rester från ifjol

Pannacottan åts upp som en efterrätt till frukosten. 
make a gif picture
Glömde bara stoppa ner skeden i skålen, men det gick ju bra ändå... 
 
 
Salladen från gårdagen användes till tacomiddagen. Perfekt. 
 
Efter allt detta köttätande den här julledigheten ville jag absolut inte äta köttfärs så jag stekte rivna morötter, kidneybönor och tacokrydda lite lätt. Själv tyckte jag det blev skitbra medan mamma tyckte det var dåligt och pappa inte ens smakade utan åt komuskel istället. 
 
Jag tycker så här, att om man inte behöver just det där proteinet som köttet ger kan man ju lika gärna äta något annat. Varför i all sin dar ska man hela tiden äta kött bara för att, när man egentligen inte behöver. Känns slösaktigt... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }