Sista dagen i livet

I fredags var jag ute i fält med jobbet. Hade med mig lillkameran och hann fota lite i farten... Det var ju så himla fina blommor. 

 



Ja, och bilden nedan var då sista bilden innan jag tappade kameran i bäcken. Suck. Det var så att jag skulle ta fram kameran ur bröstfickan för att jag ville ha en bild på mig då jag gick i bäcken och spanade efter musslorna. Öppnade alltså bröstfickan och samtidigt tar min kollega fram myggmedlet och tappar locket i bäcken. Eftersom jag står nedströms ropar han till mig att jag ska ta upp det. Snabb som blixten böjer jag mig ner och fångar locket med högerhanden och plopp säger det bara så åker kameran ner i bäcken. Sträcker mig då snabbt ner med vänsterarmen och tar upp den. Så förmodligen är den död. Har inte vågat testa den ännu...
 
 
Tur bara att min klocka är vattentät. Hade varit tråkigt om jag hade pajat den också. Men myggmedelslocket höll jag minsann stadigt i högerhanden!
Alltid något. 
 
Men ja, kameran hade ett värdigt liv i alla fall. Den har hängt med till Nya Zeeland, Malawi, Tanzania och Zambia. Den tog fina bilder ändå in i slutet dessutom..

Nästa kamera kanske får bli en vattentät ändå, för det är ju inte första gången det händer... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }