Det lönar sig att vara en krävande lunchgäst

Idag föll jag för grupptrycket och gick ut och åt lunch med mina kollegor fastän jag hade med mig en lunchlåda. Tyvärr serverades det ingen vegetarisk lunch men då jag berättade för kökspersonalen att vi var tre stycken som gärna ville ha vegetariskt fixade de mat tills oss på 10-15 minuter. Hur bra som helst ju! Under tiden fyllde jag en tallrik med sallad som jag smaskade i mig.




Det vegetariska hopkoket blev en jättegod currygryta med kikärtor och paprika. Då jag var inne på sista tuggorna kom personalen ut med ännu en vegetarisk rätt på bordet. Fastän jag var proppmätt var jag bar tvungen att äta av den också. Även det var en gryta men med tomatbas, lite matigare och med stuns i. Supergod den med! 

Ja, jag gick därifrån iform av en boaorm... 



Jag blir alltid så glad då det vegetariska alternativet är godare än den "vanliga" rätten som i det här fallet var tråkiga halvfabrikatsbiffar. 


Kvällen spederades med en vän framför Django Unchained. Andra gånger jag ser den... Grymt bra film! Och så några skålar med jordgubbar, apelsin, keso och kanel. Toppen! 
 
 
 
Avrundrar natten med ett päron. KRAV-märkt dessutom. Yaay! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }