Älskade frukostgröt

Började morgonen med äggröra innan jag tog en promenad till naprapaten. Jag har fortfarande en snedvriden höft, men det är bättre nu än det var från början. Jag får till och med börja öka på träningen!  

Frukost nummer 2 blev gröt. Gillar inte dagar då jag inte får min gröt. 
Gröt av rågflingor, fiberhavregryn, kanel, linfrön, vatten och ägg. Toppad med rivet äpple och kokosflingor. 
 
 
Jag har i stort sett aldrig salt i gröten. Det där med att salta maten är en vanesak. Drar man ner på saltningen kommer man tillslut vänja sig vid det och tycka att det inte behövs mer salt. Meeen då är frågan, får man i sig för lite salt då? 

Det här med kost är ju så himla komplicerat. Det får inte vara för mycket och inte för lite. Men när vet man att det är lagom?
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag har blivit tvungen att vänja mig att HA salt i gröten just för att jag får i mig för lite annars (: Lagar man all mat själv och inte använder några halvfabrikat så är det ju det man tillsätter själv som blir saltet. Jag märker rätt tydligt när jag fått för lite salt (läs : springer på toa än mer än en gravid kvinna bör göra :)

Men visst är det svårt att avgöra om man inte gör en analys av sin kost!

2013-03-21 @ 21:39:35
URL: http://www.aliceaugusta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }