Den där maten då...

Jo, eftersom jag har så fasligt många ägg i kylen har jag ätit omelett till lunch två dagar i rad. Till det har jag ätit coctailtomater och så har jag lyxat till det med kvarg och hallon till efterrätt. Och så alltid kranvatten till det då så klart. 


Omelett på 3 ägg, kvarg, curry, salt och peppar


Dagens middag blev jag extremt nöjd med. Fick ett ryck för drygt en månad sedan och köpte 2,4 kg lokalproducerad köttfärs och mycket av det är fortfarande kvar i frysen. Så det blev en köttfärsröra helt enkelt! Dock minimalt med köttfärs och mycket av annat. 

Köttfärs, kikärtor, vitkål, lök, krossade tomater, sambal oelek, vitlök, massor av riven ingefära, salt, peppar. I moset har jag palsternacka, ekologiska potatisar och morötter. 
 
På tal om ekologisk potatis som jag har skrivit om tidigare HÄR, så beror det väldigt mycket från butik till butik hur svårt/lätt det är att få tag på. I ICA-butiken där jag handlar har jag nog aldrig sett ekopotatis, men då jag handlade i en COOP-butik för ett tag sedan fanns det flera olika sorters ekologisk potatis. Hur bra som helst! 

Måste verkligen slå ett slag för COOP och säga att jag tycker de är överlägset bäst på ekologiska varor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }