Moas matregler!

Under förmiddagsrasten knåpade jag ihop några regler gällande mat till mig själv. Kände att jag behöver det. Jag var grymt duktig för några veckor sedan då jag åt hur bra som helst och tappade drygt 1 cm runt magen. 

Sista veckorna har det dock varit sämre. Har fortfarande ätit bra mat, men det har blivit lite för mycket fika och den braiga maten har det ätits för stora mängder av. Som igår till exempel, då stoppade jag i mig ett halvt kilo kvarg med mängder av müsli bara sådär. Jag var inte ens hungrig... Somnade jättemätt och det var inte alls skönt. 


MOAS MATREGLER: 
  • Minst 1 stort glas vatten till frukost
  • Vänta 20 minuter tills eventuell påfyllning av lunch eller middag
  • Drick vatten/te på kvällar vid "sug"
  • Ät inte "bara för att"
Det borde räcka. 



Dagens middag blev pajfyllningen från igår som inte rymdes i pajen. Till det åt jag en klick keso och en äggröra med kvarg och tacosalsa. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }