En måndag

Igår hade jag en sådan där kväll jag gjorde saker som jag vanligtvis inte brukar göra. Började med att poppa popcorn i kastrull och mycket popcorn blev det. Fick för stunden för mig att popcorn gör en stark. Suck. 



Då skålen var tom bytte jag om till träningskläder och spatserade iväg mot Bräntbergsbacken som hade fått för mig att jag skulle springa uppför. 

Det var bara det att jag blev akut kissnödig längs vägen. Och det var verkligen AKUT-påengång-numåstejagkissa-PANIIIK! Tyvärr var det massor av folk ute men tillslut hittade jag mig en lämplig skog. 
 


Lite synd att det inte fanns någonstans att gömma sig i skogen bara. Suck. Typ världens glestaste skog hittade jag... 

Meen, hittade i alla fall en liten gran att "gömma" mig bakom...
 
Efter kissningen tog jag mig upp för backen. Det blev åtta stycken 20 sekundersrutcher. Kändes lite lite, men jag var inställd på det och då kunde jag liksom inte ändra om planeringen i huvudet och göra fler.



Väl uppe var jag såklart supernöjd men också förvånad att jag tagit mig upp på toppen två gånger. Vad har hänt med mig? Har det snurrat om helt nu? Moa - ute och springer? I uppförsbacke? Herregud. 


Förmodligen var det första och sista gången det hände... 
 
Och sen på vägen hem så hittar jag den här grävmaskinen:  


Om jag hade arbetat med grävmaskiner hade jag tveklöst velat ha den där. Tufft när den är märkt med sitt namn. 


Nu hoppas jag att popcornladdningen håller i sig fortfarande för nu bär det av till gymmet. Har ett PB i bänkpress i sikte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }