Finn ett fel

Då jag handlade sist kom jag hem med detta: 
 
Ekologisk mjölk - OK
Äggvita - OK
Blåbär - OK
Ekologiska bananer - OK
Galiameloner - OK
Sparris - OK
Zucchini - OK
Babyspenat - OK
Kotletter - what? 
 
Men där i stunden på ICA Mariehem (som för övrigt är bästa ICA-butiken jag någonsin handlat på) kändes det så rätt med de där kotletterna. De hade bästföre-datumet dagen därpå och var därför prissänkta och då tänkte jag att jag kunde passa på. Hade ju varit tråkigt om ingen annan köpt dem och de hade slängts bort. De var ju trots allt svenskt kött. 
 
Stekte dem snabbt på hög värme då jag kom hem och slängde sedan in dem i ugnen en liten stund tillsammans med kryddor. Snabbt och enkelt, men särskilt gott var det ändå inte. Det enda jag gillade med köttet var tuggmotståndet. 
 
 
Det som gjorde hela måltiden var zucchinin, tomaterna och kvargsåsen (kvarg och kryddor). Öste på med ännu mer kvargsås eftersom. 
 
 
Jag kan inte heller rekommendera ICA:s stora blåbär. De är odlade och smakar inte ens som blåbär. Om jag inte hade vetat att det var just blådär hade jag aldrig kunnat gissa att det var det jag åt. Tacka vet jag blåbär direkt från skogen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }