Mattestaren

För ett par dagar sedan testade jag på att laga mat av torkade sojabitar. Det var superenkelt och blev gott vilket gör att det uppfyller mina krav och kommer fortsätta användas. 

 
Jag gjorde en sås (på bland annat kvarg, naturell yoghurt, soja, sambal oelek, vitlök, curry och andra kryddor) som jag kokade sojabitarna i. Åt sedan grytan med mathavre, grönsakstomatröra och en omelett med curry. 



KRAV-märkta, går snabbt att laga, hög proteinhalt och låg fetthalt = perfekt! 

Och då man har förpackningar av den här sorten så BÖR man alltid klippa upp dem eftersom det gömmer sig mycket mer än vad man tror där inne. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }