På arbetsintervjun: Jag är väldigt duktig på att äta

Det är en hel del träningsbloggar jag läser där personen skriver vad hen ätit och sedan den totala kalorimängden för dagen. Så klart ligger det alltid lågt och personen är nöjd över dagsresultatet. 
 
Själv så räknar jag aldrig om mat till siffror. Mat är mat och mat är gott. 
 
Idag har jag ätit:
  • råghavregröt med äggvita, lingrön, kanel, lingonsylt och mjölk. Kvarg och lingonsylt
  • kycklingkorvs-lins-kikärts-grönsaks-kokosgryta med en knippe kokt sparris och 3 morötter
  • en ugnsstekt kycklingfilé med en stekt råriven potatis och en tomat
  • ett stekt ägg (med två gulor (jag är nu inne på fjärde ägget med två gulor, helt galet)) med extra äggvita, en halv fetaost och curry
  • en stor skål frysta hallon, mango och blåbär med kall kokosmjölk
  • ca 200 gram saltade cashewnötter och mandlar 
  • en klase bananer mixade med kakao och ännu mer hallon, blåbär och mango
  • andra halvan av fetaosten
Klå det ni! Och helt utan någon träning dessutom... 
 
 
Mätt är jag då i alla fall. För mätt. Egentligen skulle jag nog ha slutat innan nötterna... Men gott var det! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }