Söndagsfika

Idag då det har varit soligt och fint har jag hållt till i köket och bakat. Tre stycken långpannekakor blev det. Mina gympatjejer hade avslutning idag och jag hade tagit på mig att fixa fikat. 



En annan tjej i korridoren skulle samtidigt förbereda söndagsfikat vi alltid har. Planen var att det skulle bli en rulltårta men den blev så himla tjock att den sprack och gick verkligen inte att rulla ihop. 

Jag kom med förslaget att lägga den dubbel. För det spelar ju liksom ingen roll om det är en rulle eller inte. Smaken är ju densamma. 



Den såg verkligen misslyckad ut. Synd bara att jag hade världens fettfläck på linsen då jag tog kortet (jag tryckte i mig en halv långpannekaka under tiden jag förpackade alla bitar i burkar och blev därför lite kletig).


Men då det var dags för fikat på kvällen så såg den hur fin ut som helst! Värsta lyx med tårta ju. 


Ja, jag vet... Jag bor i bästa korridoren. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }