Tankekraft

Det är roligt hur olika vi kan tänka på samma saker. Jag och min träningskamrat tänker på helt olika sätt till samma övning. 
 
Då vi kör exempelvis tunga marklyft, som igår, så tänker jag: "Det här är lätt, det här fixar jag, jag är stark, kooom igen nu" medan min träningskamrat tänker att skivstången är jättetung istället. 
 
Själv kan jag absolut inte tänka att den är tung för då orkar jag inte lyfta upp den. Men om den är lätt och om jag är stark så går det lättare. Min träningskompis resonerar helt annorlunda då han tar i mer om han tänker att skivstången är tung. Tänker han att den är lätt pressar han sig inte lika mycket och orkar inte få upp den. 
 
 
Lustigt va!? 
 
I somras
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }