Galen i mat

Hade bestämt pluggträff med Theres klockan 10 idag. Då vi träffade var jag i full gång med att mumsa i mig en baugette. 

Theres: Aah, är det frukosten? 
Moa: Nä, det är min middag.
Theres: Middag?
Moa: Jag har redan ätit frukost och lunch. Jag är hungrig idag. 


Klockan 10? Herregud. 

Började dagen med att stoppa i mig en banan, keso och gnaga i mig lite halloumiost. Sedan träning och grötfrukost. Efter frukosten kände jag mig inte nöjd så då åt jag upp min lunchlåda också. Och då jag snabbt cyklade hem från skolan för att hämta biljetten till Schibbye och Persson så hann jag gnaga i mig lite mer halloumi. Ja, och tillbaka i universitetet fastnade jag i ett fik där det fick bli en baugette. 


Om det fanns ett jobb med titeln Matvrak, då hade jag lätt tagit det. 


 
Det var för övrigt intressant att lyssna på Schibbye och Persson. Och ja, vad kom jag fram till av den föreläsningen? Jo, att världens är så himla orättvis att det är helt ofattbart. Suck. Här går vi runt i Sverige och klagar på att det är dåligt väder och att det är lång kö till kassan i matvaruaffären när det finns så mycket annat... Så mycket annat. 

Ja, där gick mina tankar till Malawi igen. Hatar orättvisor. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }