På min ogilla-lista

Jag fullkomligt hatar då hyresgäster i mitt hus står och röker precis vid ingången. Då jag kommer gående i entrén och får syn på en av de rökande människorna tar jag alltid ett djupt andetag och hoppas jag parkerat cykeln en bit bort. Jag är nämligen sämst på att hålla andan. Tycker 10 sekunder är lång tid. 
 
Hatar även folk som röker på gång- och cykelbanorna. Speciellt om jag går och det är en person som går några meter framför mig och röker. Blir så himla svårt om personen går i samma takt som jag själv för då tar jag mig liksom inte förbi då personen i fråga redan har några meters försprång. Det är ju inte heller kul att stanna eller sakta ner farten så att avståendet blir längre och röklukten försvinner. På cykel är det lättare och går snabbare att komma undan.
 
Summan av kardemumman: Ogillar cigarettrök och ogillar att anpassa mig efter rökare (med att hålla andan och dylikt). Så sluta röka. 


Den här bilden är kanske lite väl drastisk, men ger ändå en tankeställare: 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }