Kommer förmodligen dras med Malawilängtan resten av livet...

Klicka på bilden för att komma till artikeln
 

 

Några utdrag från artikeln:

Called the "Warm Heart of Africa," in the native language, Malawi locals exude friendliness.

 

It's common for strangers to wave and greet visitors as if they know them.

 

Curious kids often come by to say hi and see what you're up to.

 

The refrain I heard repeatedly was, "Welcome. You are welcome."

 

The lake draws in a variety of bird species, as well as hippos, warthogs, baboons and occasional elephants. Not bad company to enjoy the water with (maybe not the hippos).

 

 

 

De glömde nämna krokodilerna... Fast vid badstränderna håller ju inga djur till som tur är. Det jag saknar mest med Malawi är helt klart människorna. 

 

Livet har en liksom en annan mening där också som jag gillar. Eller så är det jag som ändrar inställning till livet då jag är där... Till det bättre. Och då jag kommer tillbaka till Svergie åker jag tillbaka in i svensktänket igen. 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }