Utrota fattigdomen nu

Ken Ring feat. Lutan Fyhan - Poverty.
 
Utdrag ur texten: 
 
 
"Hatet överskuggar kärleken, inte hittar vi något gott när vi springer runt och krigar på planeten 
Känns som vi har gett upp för länge sen med att rädda oss"
 
 
"Alla barnen är så hungriga
Dom är så smala där i Afrika
Vill bara ge dom en tunna med mat idag
Det klart man undrar hur fan det kan va såhär"
 
 
"För ingen här verkar bry sig om en fattig man
Det är normalt för en svart man
Afrika du är en del av min själ och jag vet vilken smärta du bär, låt den gå iväg"
 
 
"Det är väl upp till oss att samla våra krafter
Och göra denna värld till den underbara platsen
Jag drömmer om en dagen då vi alla är fria
Då inga mer barn behöver gå här och lida
Ibland så känns det så hopplöst"
 
 
Åååh, Afrika mitt Afrika. Eller i alla fall Malawi, mitt Malawi... Ehm, eller åtminstone mina Bahasi-barn och nära och kära i Malawi... Åååh! Vill hjälpa så himla, himla mycket. 
 
 

Jag och min sköna böna till lillebror, augusti 2013
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }