Bacillus cereus eller Staphylococcus aureus kanske?

Har varit på gympans årsmöte ikväll. Fick med mig en ros hem så det var ju gulligt av dem. Fast jag gillar ju inte snittblommor. De dör i stort sett på en gång och det krävs ofta stora mängder av både vatten och kemikalier vid odlingen för att de sedan ska flygas hit till Sverige. Dessutom är arbetsförrhållanden inte alltid sådär jättebra. 

Så ska det vara snittblommor ska de vara både ekolgiska och rättvisemärkta. Tänk på det! 

Tror jag fick en liten släng av matförgiftning också... Då smörgåsarna hade legat framme i drygt tre timmar så går jag dit och norpar en. Väldigt orutinerat då jag tentade av livsmedelssäkerhet i måndags (tentan gick för övrigt bra kändes det som). Fick magsmärtor och illamående då jag kom hem... Men nu mår jag bra igen! 

 
 
Har varit en bra vecka hittills! Fått både sommarjobb och examensarbete. Niiice! Malawi- och Sydafrikaresan är också betald och klar. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }