Mitt mattänk

Den här bilden speglar vad jag äter rätt så bra: 

Äter en hel del broccoli, morötter, frukt, bär, vit fisk, nötter och frön. I spannmålsväg är det i stort sett bara fiberhavregryn jag äter. Äter näst intill aldrig pasta, ris eller liknande utan lever liksom på broccoli och potatis. 

I fettväg använder jag mig bara av oliv- och rapsolja vid stekning av omeletterna och de få andra livsmedel jag använder stekpannan till. Har varken smör eller margarin i kylskåpet. 
 
Grädde, creme fraiche eller andra feta mejeriprodukter köper jag aldrig heller. Jag älskar ju kvarg och keso! Kan lätt äta 1 kg kvargkeso om dagen, hahaa! 
 
Då jag handlar går jag i 99 procent av fallen förbi charken utan att ens slänga ett öga där. Är väldigt sparsam med salt och äter både kokta ägg och havregrynsgröten osaltat. 

Sedan har jag turen att inte tycka om läsk, cider eller öl. Vatten är liksom grejen för min del! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer karra borde det vara!! :D

2014-03-05 @ 17:13:41
Postat av: Moa

Hahahaa! Karra varje dag ;)

2014-03-05 @ 17:16:11
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }