F!

Igår gjorde jag min plikt och röstade i EU-valet. Gick mot mina färgprinciper och valde rosa... Feministiskt initiativ alltså. Kändes helt klart som rätt val. 

 
Här är några utdrag från F!:s hemsida: 
 

Feministiskt initiativ vill föra upp feminismen på den politiska dagordningen. Genom att samla en bred folkrörelse för feminism och mänskliga rättigheter för vi in en ny dimension i politiken. Feministiskt initiativ strävar efter parlamentariska mandat för att genomdriva förändring, från lokal till global nivå.

 

Feministiskt initiativ har en vision om ett samhälle där alla kan färdas väl genom livet. Det kräver att samhället i alla avseenden beaktar de mänskliga rättigheterna och tryggar rätten till hälsa, arbete, bostad, utbildning, social omsorg och trygghet. Politiken ska användas för att säkra människors lika möjligheter och utfall oavsett kön, hudfärg, etnicitet, klasstillhörighet, sexualitet, funktionsförmåga eller könsidentitet.
 
Eftersom jag behövde ut i samhället för att rösta kände jag att jag var tvungen klä mig acceptabelt. I vanliga fall är jag för tillfället mestadels hemma, på IKSU, på Boxen, på gympan eller handlar och då går jag omkring i tights. Jaa, jag har liksom flyttat in i tights. 

Tog faktiskt på mig en riktigt fin t-shirt och tänkte föreviga tillfället, men då hamnade jag på händer istället. Typiskt. Meeen, så mycket roligare än att stå på fötterna! 

Wiiho! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }