Kansai Airport

Sitter på en bänk på flygplatsen i Osaka. Trött och vilsen. Jag sov bara 2 timmar på den 11 timmar långa resan. Dessutom är det ju natt för mig nu, men här är klockan strax innan 11 på förmiddagen. Ska sitta här i sju långa timmar till. Flygplatsen är väldigt stor så jag roffade åt mig en karta vid en informationsdisk för att kunna orientera mig. Även fast jag har kartan framför mig så förstår jag inte var jag befinner mig. Det är minst fyra våningar och det är dåligt skyltat. Dessutom finns det bara japaner här, borde det inte finnas människor från andra länder här också. Jag har en stark känsla att jag är på fel ställe, inrikesavdelningen möjligtvis. Uj uj, hur ska detta sluta? Jag känner mig inte riktigt hemma i den här delen av världen.

Hur tänkte jag egentligen när jag kom på att jag skulle resa ensam till landet som ligger så långt bort man kan komma?


/Moa, eller Mao som jag kallar mig för tillfället

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja, vi är starka som gör resorna ensamma ;) Men nog hittar du rätt :)

2009-11-19 @ 06:45:01
URL: http://ericaajohaansson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Oj, oj, oj Moa (Mao). Du skulle ha varit hemma med oss i stället, tänk vad tryggt det är att ta sig mellan hemmet och skolan och gympan, och så intressant;-) Jag säger som Erica, du hittar nog rätt.

2009-11-19 @ 07:35:59
Postat av: Mamma

Jag säger bara en sak: Det är inte lätt att vara mamma...

2009-11-19 @ 14:46:18
Postat av: Elin

Mao... det är bara försöka virra i ordning!! Du fixar det ju galant. PUSSAR OCH KRAMAR

2009-11-19 @ 20:54:24
Postat av: Stefan Anundi

Åt du någonting utav flygplansmaten?



Jag hoppas du kommer/kom fram till Nya Zeeland utan missöden.

2009-11-20 @ 01:39:28
URL: http://stefan-anundi.blogspot.com
Postat av: Moa

Sefan: Ja, jag åt flygplansmaten. Inte så mycket dock, för jag hade precis ätit innan på flygplatsen.

2009-11-20 @ 04:34:45
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }