Tjoflöjt!

Efter Lill-lördag blev det ju Stor-lördag och Mickes födelsedag. Dagen började dock vemodigt med en begravnigsgudstjänst. Jag kände aldrig den berörda, med hans vackra, starka, modiga syster Julia känner jag. Hon är ju för underbar. Tårarna rann, det var den sorgligaste men också den vackraste begravning jag varit på.

Timmarna efter, fram till klockan 19, sprang jag runt som en yr höna i Mickes lägenhet och städade, diskade, bakade, lagade mat, duschade och fixade till mig. Micke hjälpte så klart också till men han rörde sig mer som en sköldpadda.

Folket droppade in eftersom och vi hade himla roligt ändå fram till halv fyra då det blev dags för de flesta att söka sig hemåt. Inget gick sönder, alla var glada, det spilldes bara lite och vi hade inga arga grannar. Topp!

Söndag var det dags för städning och klump-Moa välter ut ett fullt ölglas på mattan, soffan och golvet. Jag tänkte att det behövdes efter en sån välordnad fest. Men Micke tyckte inte det var riktigt lika kul att plocka i sär soffan, flytta på den, skura och torka.







Kommentarer
Postat av: Johan

Det var en riktigt kul lördag även fast jag nu var nykter och så ! Men nog hängde jag med i danserna ändå rätt bra! Hoppas det blir någon fler fest hos er :) !

2010-06-07 @ 23:52:50
Postat av: Moa

Härligt att du tyckte det var kul! Jag tyckte också det var grymt roligt :) Och självklart blir det fler fester..

2010-06-08 @ 15:54:31
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättefin bild på dig Mois (:

2010-06-12 @ 09:34:51
URL: http://aspecialmind.blogg.se/
Postat av: Julia Lindgren

Tack Moa för att du kom på begravningen, jag uppskattade det verkligen! Tack också för alla fina ord du skrivit! Kram på dig

2010-06-12 @ 15:42:51
URL: http://julia-lindgren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }