Hör och häpna!

Vad tusan har jag gett mig in på? Nu är jag anmäld till SM i Halmstad om två månader. Min sista tävling var SM i Uppsala 2007. Tre år utan tävling, och inte särskilt mycket till träning, och så börjar jag med ett SM. Uff uff.

Förklaringen till detta är att det även är en lagtävling på SM. Eftersom Evelina och Adina ska tävla blir vi ett fullbordat lag om jag ställer upp. Jag ställer upp på det mesta och så även denna gång.

Jag har tävlat Lag-SM tidigare och då placerade vi oss på en försmädlig fjärdeplats. Vi var bara några fjuttiga tiondelar från bronset och det var mitt fel. Det var nämligen så att på friståendet, sista redskapet, missade jag min sista voltlänga. Jag stod i hörnet på mattan och kände energin och adrenalinet flöda i kroppen inför sista volten, jag sprang och tog i som tusan, mitt ben vek sig och vips så blev det ingen volt.

Nu har jag chansen att ta mitt SM-brons i lag. Idag var sista anmälningsdagen och det är bara tre lag anmälda! Perfekt.






Bomvolterna sitter i ryggmärgen, likaså mitt böjda högerben.
Bilderna är från julafton 2009.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Heja Moa

Det var tufft gjort. Jag såg att även Kristin ingår i laget. Ta det lite lungt med svårigheterna bara. Tänk om det kommer någon efteranmälan, hur går det då med bronset tror du...

2010-03-22 @ 17:50:57
Postat av: Moa

Ingrid: Jag ska bara satsa på bom för det är bara de svårigheterna som jag fortfarande kan. Om det kommer någon efteranmälan vill inte jag vara med längre..

2010-03-22 @ 19:19:49
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }