Jag får väl lifta...

Har haft ganska mycket att göra sista dagarna och det kommer fortsätta ändå tills på måndag. På måndag är jag ledig! Idag hann jag bara hem, kasta i mig mat och sen iväg igen. I och för sig har jag ju valt det själv och gör bara roliga saker som att träna och vara gymnastiktränare utöver de vanliga sakerna som att vara i skolan, handla och laga mat.

Idag hade jag så sjukt bråttom att jag inte hade tid att ringa Micke. Passade på då jag ändå satt på toaletten, men det blev inte så uppskattat. Själv tyckte jag att det var en superbra idé, slog ju två flugor i en smäll liksom.


På tisdag var det planerat att jag skulle hem för julen, men idag ringde SJ och berättade att mitt tåg är inställt. Jag får helt enkelt ta mig hem på annat sätt. Bokade resan för en månad sedan så jag trodde allt var spikat och klart. Pengarna får jag i alla fall tillbaka...

Tycker det är grymt dåligt att de meddelar detta så sent. Dessutom borde de fixa en ny hemresa till mig, men nä. Inte heller betalar de mellanskillnaden eftersom bussbiljetten blir dyrare (om jag nu ska åka buss), "näääe det kan vi inte göra", sa tanten. Men hur kan tåget inte finnas? "Tåget fanns förut, men nu är det tågbrist och finns inte längre". GAAAH! Nu i juletider då allt är fullbokat dessutom...

Då jag åkte tåg mellan Zambia och Tanzania i våras sa jag till mig själv att jag aldrig mer skulle klaga på SJ. SJ är så himla bra jämfört med tåget som fanns där. Men nä, nu är jag faktiskt riktigt irriterad. Sämst kundservice ever. SÄMST.

Kommentarer
Postat av: Elin

Signalfel på de nya tågen... that's it!!!

Jag tyckte också det var en bra idé att ringa när du satt på toa... bättre det än att inte ringa alls ;)

Vi ses till jul! Jag kommer att vara tränare. 22 och 23!

KRAMAR

2011-12-16 @ 11:07:44
Postat av: Sussi

Sj har dock ALDRIG Kackerlackor!

2011-12-19 @ 22:41:37
Postat av: Moa

Sussi: Ja, att SJ är fritt från kackerlackor är ju ett stort plus. De har ju också vanliga toaletter så man slipper hål i golvet där man ser rälsen... Haha, tänk vad vi var med om på den där resan (Zambia - Tanzania)! Helt galet :)

2011-12-20 @ 10:54:30
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Sussi

Lustigt! Jag hade tänkt ta upp toaletterna också men så stannade jag vid Kackerlackorna ;) Haha vi tänker på samma saker, helt galet ;P

2011-12-21 @ 19:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }