Mat dränkt i olja eller färsk frukt och sommarkaka? Hmm...

Idag blev det mat på bilderna... (inte helt oväntat) På den här första bilden sitter Uncle Sam i Julias familj och tvättar inälvor från en ko. Det är något som Julias familj äter och verkligen tycker om. Bilderna under är några av mina luncher.


Här putsar han upp självaste magsäcken



Gibsons SriLanka-rätt. Köttbitarna är dock bara fläsk...



Friterad potatis, bönor och bra kött



Dagens lunch: nsima, kött och friterad vitkål


Dagens lunch var helt okej, men oh så mycket olja. Salladen var sjukt oljig och köttet var kokat i olja det med. Åt inte så mycket som ni ser, men jag hade precis ätit en hel ananas och en mango innan. Och efteråt bakade Julia och jag sommarkaka och den åt jag mycket av.

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja jag hade ju helt klart valt din familj och inte Julias :P Kanske är lite kräsen, men inälvor och skaldjurs rätter låter väll inte alltför tilltalande. :)

2011-02-03 @ 09:49:29
Postat av: Moa

Micke: Min familj har mycket bättre mat. Men Julias äter inte skaldjur, det finns inte här, de äter däremot insekter...

2011-02-03 @ 12:38:51
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Pedant Joel

Bara fläsk på köttbitarna? menar du inte fett? :)

2011-02-06 @ 10:04:58
Postat av: Moa

Pedant Joel: Förlåt, du har rätt. Jag menar fett.. Hahah ;b

2011-02-07 @ 13:00:22
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Linda Arnehed

Vad spännande dina poster verkar! kommer definitivt läsa igen! (: Ha en spännande dag :p

2011-02-23 @ 14:33:48
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }