WOOW!

Fick tillbaka statistiktentan idag och jag klarade den! WOOHOO! Var dessutom 0.75 poäng ifrån VG. Helt galet. De måste ha rättat sjukt snällt för jag förstod inte ens vad jag räknade på de flesta av uppgifterna. Haha! Stoppade in tal i formler och gjorde en uträkning, men på många tal visste jag inte vad jag hade räknat ut. Och så får jag godkänt.

Knasigt, men jag klagar inte.


Det här bevisar alltså att min studieteknik fungerar. Ta det lugnt tills tre dagar innan tentan. Då går du igenom allt, men räkna med sena nätter. Det fungerar till och med att lära sig sista delen samma dag som tentan (om du inte har en förmiddagstenta dvs).



Kommentarer
Postat av: Mamma

Nä, nä, nu måste jag lägga in en protest! Att du har snälla lärare som rättar snällt, har inget med en lyckad studieteknik att göra. Dessutom säger du ju att du inte förstått, - det betyder att du har helt fel studieteknik. Gör annorlunda nu, börja i tid!

2011-11-17 @ 14:43:00
Postat av: Moa

Morsan: Men huvudsaken är väl att man klarar tentan? Förståelsen spelar mindre roll... ELLER!?

2011-11-17 @ 14:55:52
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Elin

Förståelsen kanske kommer sen... jag håller med dig Moa... Hitta rätt studieteknik så löser sig det mesta... Lycka till i helgen! KRAM

2011-11-17 @ 19:47:49
Postat av: Anna

Snyggt att vi fick samma poäng Moa! Helt klart lite surt att vara nära VG men att klara tentan då man egentligen inte förstår något är ren lycka!:)

2011-11-23 @ 08:33:20
URL: http://Annaeliasfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }